Rozwój technologii, a zwłaszcza pojawienie się sztucznej inteligencji, odmieniło w ostatnich latach oblicze wielu przedsiębiorstw. Wielkie zmiany dotknęły również branży piekarniczej. Jak się bowiem okazuje — zastosowanie w niej sztucznej inteligencji pozwala nie tylko na usprawnienie procesów produkcyjnych, ale i na zwiększenie przychodów firmy. Stworzona dzięki niej prognoza sprzedaży okazała się być przyczyną przełomowych zwrotów w finansach wielu przedsiębiorstw. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego innowacyjnego rozwiązania?
Sztuczna inteligencja w branży piekarniczej
Niezwykle ciężko jest zdefiniować, czym dokładnie jest sztuczna inteligencja. Nie posiada ona bowiem jednej i stałej definicji. O wiele łatwiej jest jednak opisać to, jak wpływa ona na działanie zakładu produkcyjnego. Niezależnie bowiem od branży, w której jest ona stosowana, sztuczna inteligencja jest ukierunkowana na jedno — zyski. Wdrażana od wielu lat stała się ona powodem wielu zmian, które miały na celu jak najbardziej optymalne dostosowanie procesów produkcyjnych do potrzeb rynkowych. Nakreśla ona pewne ścieżki postępowania, które mają na celu zaspokojenie potrzeb konsumentów oraz zminimalizowanie strat związanych z produkcją. Wpływa ona korzystnie na kompletowanie zamówień, zoptymalizowanie łańcuchów dostaw oraz wytycza schematy postępowania. Tym samym troszczy się o to tzw. user experience, czyli o jak najbardziej optymalne doświadczenie klienta względem firmy.
Zalety prognozowania sprzedaży w branży piekarniczej
Sztuczna inteligencja to przełom, który bez wątpienia prowadzi do zwiększenia przychodów firmy — i to w każdym wymiarze. Po pierwsze wpływa ona na zminimalizowanie ilości liczby pracowników, którzy niezbędni są do funkcjonowania zakładu. Tym samym eliminuje ona wydatki związane z pensjami dla pracowników. Przede wszystkim jednak chroni przedsiębiorstwo przed ryzykiem powstawania strat — piekarnia z niej korzystająca będzie bowiem produkowała tylko tyle pieczywa, ile będzie w stanie sprzedać. Problem nadwyżek zostaje więc całkowicie rozwiązany. Prognoza sprzedaży wpływa również na polepszenie jakości produktów. Pozwala określić gusta konsumenckie, które odgrywają znaczącą rolę w procesie sprzedaży. Stosowanie sztucznej inteligencji pozwala także na maksymalne zwiększenie produktywności zakładu.
Prognoza sprzedaży a przychody piekarni
Sztuczna inteligencja jest bez wątpienia innowacyjnym rozwiązaniem, które ma na celu optymalizację funkcjonowania piekarni. Pozwala ona na przewidywanie nastrojów konsumenckich w zależności od pory dnia, roku, czy nawet obecnie panujących trendów. Na podstawie szczegółowo opracowanego algorytmu pozwala ona określić ile sztuk pieczywa danego dnia zostanie w zakładzie sprzedane. Dzięki temu nie trzeba przejmować się ewentualnymi nadwyżkami, które mogą generować straty. Ponadto również uwzględnia ona także informacje związane z każdym aspektem funkcjonowania piekarni, takimi jak: łańcuchy dostaw i stany magazynowe. Wpływa ona również na optymalizację wydatków związanymi z kosztami utrzymania zakładu. Pozwala bowiem na sterowanie maszynami w taki sposób, by nie zużywały więcej prądu, niż jest to potrzebne.