Kampanie marketingowe sprzed lat

Grafika komputerowa – czy to już sztuka?

Słodkim smakiem pokolenia urodzonego pod koniec lat osiemdziesiątych oraz w latach dziewięćdziesiątych może być rodzime Frugo lub Prince Polo, a także wiele innych tak zwanych słodkości. Jednak to co bezdyskusyjnie kojarzy się z wesołymi właśnie jednocześnie słodkim dzieciństwem to niewątpliwie czekoladowe jajo z zabawką w środku.

Słynna kinder niespodzianka świeci w Polsce swoje trumfy od połowy lat dziewięćdziesiątych do teraz i tak jak dla pokolenia lat osiemdziesiątych kultowa była guma turbo, tak kultowa jest dla dzisiejszych dwudziestolatków. Powodzenie tego wyjątkowego jajeczka to zapewne zasługa dobrego połączenia zabawki i słodyczy. I nie można tu odmówić producentowi braku fantazji, bo od przesympatycznych kolekcji pingwinów, hipopotamów, krokodyli, po puzzle oraz konstrukcje samolotów, samochodów po inne absorbujące zabawki.

Duży udział miały też kampanie marketingowe z licznymi bohaterami kreskówek oraz sam fakt kolekcjonowania czegoś, a to dzieci lubią najbardziej. Jest w tym również coś w rodzaju edukacji i wyrabiania odrobiny pasji. Pomimo tego, ze pewne wzorce się zmieniają, zmieniają się gusta naszych pociech oraz rodzaje zabawek, kinder niespodzianka ze swoim pomysłem na dzieci pozostaje.

Jest to tez swoisty fenomen, gdyż w branży spożywczej, szczególnie jeżeli chodzi o słodycze, wiele marek i produktów kończy się wraz z pewnym sezonem lub epoka, a potem długo nie wraca lub nie wraca w ogóle. Niewątpliwie pod tym względem jest to najlepszy produkt Ferrero, jednak pod względem smakowym niekoniecznie. Choć czekolada jest dwuwarstwowa i jak zapewnia producent zdrowa i mleczna to jednak czuć w niej przede wszystkim cukier. Brakuje typowego smaku szwajcarskich czy belgijskich mlecznych czekolad. Daleko jej choćby do kultowej i słynnej milki, a szkoda. Być może produkt ten utrzymuje się na rynku tylko i wyłącznie ze względu na zawartość plastikowego jajeczka? Co by było gdyby go zabrakło? Niektórzy twierdzą jednak, że sama zabawka nie jest już tak samo ciekawa i kreatywna jak dziesięć czy dwadzieścia lat temu.

Dodaj komentarz