Gry komputerowe z roku na rok stają się coraz bardziej zaawansowane technicznie. Jest to naturalna kolej rzeczy, ponieważ również komputery stają się coraz mocniejsze i są w stanie uciągnąć tak duże gry. Jeszcze do niedawna był to zbitek kilku spritów, które posiadały kilka animacji. Grafika była prezentowana w ujęciu dwuwymiarowym, ponieważ w ten sposób komputer nie musiał wszystkiego przeliczać w trzech układach odniesienia. Nie było takiego sprzętu, który byłby w stanie robić to w czasie rzeczywistym. Dopiero czasy akceleratorów 3D sprawiły, że tworzenie takiej grafiki stało się realne. Dzisiaj jest to na porządku dziennym i tak naprawdę rzadko kiedy powstają produkcje, które nie posiadałby takowej grafiki. Daje ona twórcom znacznie więcej możliwości, a sama gra zyskuje realizmu i stawie się bardziej dosłowna.
Grafika trójwymiarowa
Oczywiście pierwsze produkcje 3D różniły się znacząco od tego co znamy dzisiaj. Przede wszystkim były to gry FPP, czyli popularnie nazywane „strzelanki”. Przeciwnicy w takich grach nie byli całkowicie trójwymiarowi, a jedynie sprawiali takie wrażenie. Było to osiągnięte poprzez odpowiednie ustawianie takiego wroga względem gracza – zawsze znajdował się on przodem, co pozwalało całkowicie zapomnieć o tworzeniu reszty danego przeciwnika. W ten sposób oszczędzało się zasoby komputera i symulowało prawdziwy widok 3D. Dzisiaj wykorzystuje się jego pełnie możliwości – wszystkie obiekty są przestrzenne i można je oglądać ze wszystkich stron. Oczywiście w dalszym ciągu stosuje się mnóstwo sztuczek, które mają za zadanie zmniejszyć obciążenie procesora czy układów graficznych – współczesne komputery też nie są w stanie uciągnąć dowolnego rozmiaru gry.
Gry komputerowe
W przyszłości gry będą jeszcze bardziej doskonalsze. Z czasem uda się nam osiągnąć fotorealizm w grach, ale nie będzie to miało miejsca w ciągu najbliższych lat. Do tego potrzeba naprawdę potężnych komputerów, które będą w stanie symulować fizykę w taki sposób jak ma to miejsce w rzeczywistości. Obliczanie wszystkiego w czasie rzeczywistym potrafi być naprawdę bardzo obciążające. Inaczej prezentuje się sytuacja z generowaniem grafiki 3D, ale nie na bieżąco, ale poza ekranem. W ten sposób powstają na przykład efekty specjalne do filmów, które potrafią być bardziej zaawansowane niż ma to miejsce w przypadku gier komputerowych.