Co składa się na dobrą stronę internetową?

Co składa się na dobrą stronę internetową?

Strona internetowa firmy, obok jej profili w mediach społecznościowych, jest dla wielu przedsiębiorstw obecnie głównym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Stanowi ona swego rodzaju wizytówkę firmy. Ma więc funkcję reprezentacyjną – musi być dobrze wykonana, aby zrobić pozytywne wrażenie na odwiedzających.

W zależności od profilu działalności, może tylko opisywać jej ofertę i zachęcać do kontaktu, bądź umożliwić bezpośrednie zamówienie produktów lub zarezerwowanie terminu wykonania usługi. Tylko co właściwie kryje się pod pojęciem dobrej strony internetowej? Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby uznać, że dana witryna stoi na odpowiednio wysokim poziomie?

Warstwa wizualna jest ważna, ale o technicznej też nie można zapominać

Unikanie nadmiernej ilości pustych przestrzeni, estetyczne przejścia, zapewnienie odpowiedniego kontrastu między tekstem a tłem – to tylko kilka przykładowych aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę, planując warstwę wizualną strony firmowej. Powinna ona być miła dla oka i dobrze oddawać charakter firmy. Innego typu design sprawdzi się w mniej “poważnych” branżach, a inny będzie trzeba zastosować przy przykładowo tworzeniu strony dla firmy z branży finansowej.

Obok warstwy wizualnej bardzo dużą rolę odgrywa warstwa techniczna, w związku z czym skuteczne projektowanie stron UK wymaga specjalistycznej wiedzy. Chodzi tutaj między innymi o kwestie związane z bezpieczeństwem, optymalizacją w zakresie SEO, zapewnieniem możliwie jak najszybszego ładowania się witryny i nie tylko.

Treść witryny musi być dopracowana

Opisy usług i produktów, historia firmy i jej misja, opinie dotychczasowych klientów, wyniki zrealizowanych zleceń – te i inne podobne elementy składają się na treść większości firmowych stron internetowych. Nawet najpiękniejsza, najbardziej responsywna i nowoczesna strona może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeśli wypełniona będzie niskiej jakości treściami, nie potrafiącymi zachęcić potencjalnych klientów (a wręcz mogącymi wywołać odwrotny efekt).

Mowa tutaj nie tylko o zachowaniu pełnej poprawności gramatycznej i ortograficznej, chociaż niewątpliwie jest to bardzo ważne. Treści na stronie firmy powinny być przekonujące, podkreślać zalety firmy i jej usług oraz produktów, a przy tym wydawać się szczere.

Najlepiej nie stawiać na puste słowa, a podpierać się konkretnymi danymi – ilością zrealizowanych usług i zadowolonych klientów, latami doświadczenia i innymi tego typu kwestiami. Dla potencjalnych klientów będzie to bardziej wiarygodne i zachęcające niż zapewnienia o “indywidualnym podejściu” i “najwyższej jakości obsłudze klienta”.