Wirtualna centrala telefoniczna – co warto o niej wiedzieć?

Wirtualna centrala telefoniczna – co warto o niej wiedzieć?

Firmy, które nie odbierają dużej ilości telefonów lub nie są świadome nowych rozwiązań telefonicznych, mogą korzystać z klasycznych telefonów stacjonarnych, nie wykorzystując możliwości, jakie daje telefonia VoIP (czyli połączenia telefoniczne wykonywane za pomocą łącza internetowego), szczególnie w połączeniu z wysokiej klasy wirtualną centralą telefoniczną.

Warto dowiedzieć się więcej na ten temat, ponieważ wdrożenie rzeczonej wirtualnej centrali w swojej firmy może znacznie poprawić komfort pracy pracowników, ale też, co niezwykle istotne, odczucia klienta w zakresie jakości telefonicznej obsługi klienta. Najistotniejsze informacje zebraliśmy dla Was poniżej – powinny one pomóc zdecydować, czy będzie to odpowiednie rozwiązanie dla Waszego przedsiębiorstwa!

Jakie są najważniejsze cechy wirtualnej centrali telefonicznej?

Przede wszystkim wirtualna centrala telefoniczna pozwala na wygodne, skuteczne i szybkie kolejkowanie połączeń. To doskonałe rozwiązanie przede wszystkim w call center (czy to sprzedażowym, czy zajmującym się obsługą klienta lub pomocą techniczną), ale nie tylko. Z kolejkowania połączeń korzystają również hotele, ośrodki medyczne, urzędy i wszelkie inne lokalizacje, do których często dzwonią petenci lub klienci w celu dokonania rezerwacji, umówienia wizyty czy załatwienia jakiejś sprawy.

Podczas gdy dzwoniący czeka w kolejce, mogą mu być odtwarzane informacje o odpowiedziach na najważniejsze pytania, miejscu w kolejne czy innych dowolnych kwestiach, o których chcielibyśmy go poinformować. Bardzo wartościową funkcją, powiązaną z kolejkowaniem połączeń, jest możliwość otrzymywania dokładnych raportów połączeń odrzuconych, a także porzuconych.

Jak długo dana osoba czekała, aż straciła cierpliwość i się rozłączyła? Która była w kolejce? Takie dane pozwolą na przykład skutecznie planować rozwój przedsiębiorstwa, a także opracowywanie harmonogramu pracy. Oczywiście, można także uzyskać dane na temat połączeń zrealizowanych – z nich również można wyciągać bardzo cenne wnioski, pozwalające usprawnić działanie przedsiębiorstwa. Istotne może być chociażby, ile średnio trwa rozmowa, a także, ilu klientów zazwyczaj dzwoni w ciągu jednego dnia. W ten sposób możemy łatwo oszacować, ile osób potrzebujemy, aby każdy klient został obsłużony bez zbyt długiego okresu oczekiwania.

Systemy projektowane są indywidualnie

Każda firma może mieć inne potrzeby w zależności chociażby od branży i tego, w jakim celu dzwonią do niej klienci (pomoc techniczna, reklamacje, zwroty, umówienie spotkania lub wizyty). W związku z tym firmy oferujące usługę wirtualnej centrali telefonicznej, takie jak https://voiceflow.pl/, tworzą projekty systemów telekomunikacyjnych indywidualnie dla każdego klienta, w oparciu o jego oczekiwania i możliwości.

W ten sposób można mieć pewność, że efekt końcowy spełni wszystkie wymagania klienta i będzie maksymalnie efektywny.

Podziel się:
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial