Co początkujący webmaster powinien wiedzieć o hostingu?

Co początkujący webmaster powinien wiedzieć o hostingu?

Hosting to kwestia, którą początkujący webmaster będzie się musiał zainteresować bardzo szybko. Wraz z domeną jest on niezbędny do działania strony, w związku z czym decyzja o wyborze hostingu będzie zawsze jednym z pierwszych dylematów, na które taka osoba napotka. Jest kilka mniej i bardziej oczywistych faktów na ten temat, z którymi warto się zapoznać, szczególnie, jeśli nie mamy żadnej wiedzy czy doświadczenia w tej kwestii. W takim razie, co początkujący webmaster powinien wiedzieć o hostingu?

Kiepski hosting utrudni działanie strony

Wolny, często doświadczający awarii hosting znacząco wpłynie na funkcjonowanie strony. Użytkownicy, którym witryna będzie się wolno ładowała lub którzy natrafiać będą często na komunikat o awarii z pewnością poczują się zniechęceni i mogą zrezygnować z usług danej firmy czy czytania danego bloga. Dlatego też odpowiedni wybór hostingu jest tak kluczowy.

Jego stabilność (którą można ocenić na podstawie wskaźnika uptime, a więc tego, przez jaki procent czasu witryna jest dostępna – optymalny uptime wynosi 99%), a także szybkość łącza to parametry, na które trzeba zwracać szczególną uwagę.

Nie trzeba obawiać się kosztów takiego rozwiązania, ponieważ bardzo stabilny, szybki hosting, taki jak ten oferowany przez HouseHosting.pl, może być udostępniany już za zaledwie kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych rocznie. Powinien on być w związku z tym w zasięgu finansowym nawet początkujących właścicieli stron.

Lepiej mieć zapas transferu niż zbyt mało

Bardzo istotnym elementem hostingu jest transfer. Każdy użytkownik wchodząc na naszą stronę, coś pobiera – treści, grafiki, filmiki. Żeby mógł to robić, potrzebny jest transfer, który udostępnia firma hostingowa. Witryny z dużym ruchem potrzebują często ogromnego transferu, ale dla typowych, stosunkowo rzadko odwiedzanych witryn nawet relatywnie niewielki transfer na poziomie kilkudziesięciu gigabajtów powinien się sprawdzić.

Dobrym rozwiązaniem jest zakupienie pakietu transferu, który zagwarantuje pewną nadwyżkę na koniec miesiąca, a nie taki, który działa “na styk”. Jeśli bowiem mamy mały transfer i nagle wzrośnie nam ruch na stronie, może się szybko okazać, że w pewnym momencie transfer się skończył i użytkownicy nie mogą wejść na witrynę.

Oczywiście, w takim przypadku wystarczy zazwyczaj doraźnie dokupić transfer bądź też na stałe przejść na droższy pakiet, odznaczający się wyższym transferem, ale z pewnością jest to problem, którego warto unikać. Lepiej mieć pewien zapas transferu i mieć pewność, że nic nas nagle nie zaskoczy.