Czy na mediach społecznościowych da się zarobić?

Czy na mediach społecznościowych da się zarobić?

Bycie popularnym na YouTube pozwala zarobić na mnóstwo sposobów, ale najbardziej znanym i popularnym z nich jest zamieszczanie w swoich filmikach reklam. Oczywiście, samo YouTube przejmuje część zysków, jako że udostępnia swoją platformę, ale mimo wszystko kanały z dużą ilością subskrybentów mogą sporo w ten sposób zarobić. Co jednak z mediami społecznościowymi, które nie mają tak rozbudowanych (czy w niektórych przypadkach jakichkolwiek) systemów monetyzacji?

Współprace reklamowe mogą być bardzo dochodowe

Konsumenci wyczulili się już na tradycyjne techniki reklamowe. Reklamy na słupach, w radiu czy telewizji wciąż są popularne, ale przestają przynosić oczekiwany efekt. Kiedy ludzie widzą tak oczywistą reklamę, nie jest ona dla nich wiarygodna. Co innego, kiedy dany produkt poleca ich ulubiony influencer, prawda? W końcu nie poleciłby on im czegoś kiepskiej jakości czy nieskutecznego.

Coraz lepiej zdają sobie sprawę z funkcjonowania takiego przekonania różnorakie firmy, nawet te stosunkowo małe, w związku z czym osoby popularne w mediach społecznościowych nie mogą narzekać na brak możliwości płatnych współprac z różnymi markami. Niekiedy mają one formę barteru, a w innych przypadkach zapłata następuje w gotówce.

Bardzo często takie współprace sprowadzają się do sfotografowania danego produktu i oznaczenia firmy w opisie, tak więc nie są one szczególnie czasochłonne czy trudne do zrealizowania. Reklamować można m.in. restauracje, ubrania, kosmetyki, żywność, sprzęt elektroniczny i wiele, wiele innych. Wiele zależy od tego, jaka jest tematyka naszego profilu i jakiego rodzaju treści najczęściej wstawiamy.

Jak nawiązywać współprace reklamowe?

Kiedy już znajdziemy się na pewnym poziomie popularności, możemy spodziewać się, że propozycje współprac same zaczną do nas wpływać. Jednak, zarówno wcześniej, jak i później, warto samemu szukać okazji, na przykład na specjalnych grupach przeznaczonych dla reklamodawców i influencerów. Oczywiście, im więcej wartościowych obserwujących, tym łatwiej znaleźć będzie lukratywną współpracę.

Niestety, organiczny przyrost obserwujących, zwłaszcza na początku, może być stosunkowo niewielki. Dlatego też można rozważyć ich zakup. W ten sposób szybko staniemy się atrakcyjniejszym partnerem. Tego typu usługi nie są szczególnie drogie i umożliwiają, w zależności od naszych preferencji, uzyskanie obserwujących niskiej, średniej bądź wysokiej jakości. Można znaleźć je na przykład tutaj: https://instapromo.pl/produkt/instagram-followers-5000-obserwujacy-ig/. Cały proces nie trwa długo i jest bardzo wygodny, co jest ciekawą alternatywą do samodzielnego zdobywania obserwujących.